tiistai 1. helmikuuta 2011

Childhood memories

Mä ja serkkupoika Jere :)

Siskot <3 Juulia, Roosa ja minä. 

Kuusamonreissult otettu kuva, siskoi, serkkui ja setä!


1. Missä ja koska synnyit?
Salossa 25.3.1995.

2. Onko sinulla sisaruksia? 
On kaks isosiskoa, Juulia ja Roosa

3. Olitko päivähoidossa vai kotihoidossa?
Päivähoidossa Mesikämmenen päiväkodis
 
4. Oliko teillä lemmikkieläimiä?
Haha oli meil joskus kaks kilpikonnaa, Klaara ja Vihtori ! :D

5. Muistatko aikaa, kun ei vielä ollut lapsilla turvaistuimia, vaan keikuttiin etupenkkien välissä tai tapeltiin sisarusten kanssa siitä, kuka saa istua edessä? 
Sillonku olin pieni nii piti varmaanki olla turvaistuin, mut se ei koskenut meitä :D Ollaan aina keikuttu takapenkillä miten sattuu. 

6. Oliko sinulla mielilelua? 
Eipä kai, mul oli vaa kauhee kasa pehmoleluja. Leikittii aina barbeilla ja ainaki joskus leikkikeittiö oli iha ykköne. 

7. Muistatko mitä sinusta piti tulla isona?Siskot päätti et he perustaa kaupan ja musta tulee sen siivooja, joten se oli suunnitelmana aika pitkään! :D Mutta siis kai mä halusin joku laulaja tai joku 'Kuuluisa Nainen' olla.

8. Olitko ns. näkymätön kiltti lapsi vai jokapaikan apina?
Olin ainaki ihan pienenä vissii aika hiljane ja ujo? Kiltti mä oon ollu, siskot ja serkut on kouluttanu hyvin !

9. Kuljitko pihoilla leikkimässä, kotiavain kaulassa roikkuen?
Ku asuttiin viel karjaskylässä ni oltiin Juulian ja Roosan kans aina ulkona siellä sun täällä naapureitten tai serkkujen kans, ja no, sama meininki jatku viel uudessaki kodissa. 

10. Nukuitko valot päällä?En ainakaa muista et olis ollu valot päällä.

11. Lempi lastenohjelmasi? 
Apua näit oli varmaan monta.. Muistan ainaki et Nooan Arkkii katottiin, ja mamman luon katottii nauhalta Babarii ja Timonii ja Bumbaa, ne on varmaan parhaat !

12. Muistatko ensimäistä koulupäivääsi?
Muistan hämärästi, iskä toi mut ja Jullen kouluun ja Julle sit saatto mut oikeesee paikkaa ja niin, en muista et ois erityisemmin pelottanu tai jännittäny.

13. Keräilitkö jotain?
Een, kyl mä aina päätin alkaa keräilemää jotaki mut se aina jäi. :D

14. Mikä oli lempiaineesi alaluokilla?
Kuvis oli varmaan kivoin !

15. Olitko koulukiusattu tai -kiusaaja?
En oo ollu kumpaakaa, ja jos joku meinas kiusata ni serkkupoika, Jere oli aina puolustamas ni ei mua uskallettu kiusata!

16. Mitä harrastit?
Koripalloo ihan pienest asti, jossai vaihees ala-asteel kans kävin pianotunneil ja kässäkerhos pari vuotta mut koris oli ainoo ku sit jatku vanhempanaki viel. 

17. Ystäväsi?
Päiväkodis olin ihan pienenä sanonu et 'Päikkärissä Liinu on mun paras kaveri, kotona Julle on mun ainoo kaveri' siskojen ja serkkujen kans oon varmaan ollu suurimman osan ajasta, mut tosiaa päiväkodissa paras kaveri oli Liinu, ja ala-asteella sit Annaliina oli parhaista parhain! Myöhemmin ala-astee aikan sit tuli paljo muitaki, kuten Saara

18. Mieluisin muistosi jostain ensiluokkien tapahtumasta?
1-2 -luokillaj järjestettiin pari näytelmää, ja muistan olleeni huippuylpee ku sain laulaa soololaulun Nooan arkki -näytelmässä! 5 -luokalla sit esitettiin kevätjuhlassa tanssi ja sen tekemine oli tosi kivaa myös. 

19. Minkälainen oli ensimmäinen opettajasi?
Olihan se mukava ja tykkäs meistä tosi kovin, mut ei sillon tykätty siitä ku se oli jotenki kauheen vanhanaikanen, eikä oikeen tajunnu meitä :D Mut kyl Kaisa-Leena loppjenlopuks oli ihan kiva.

20. Oliko vanhemmillasi tiukka kuri?
Ei meil koskaan oo mitään tiukkoja sääntöjä ollu, usein saatii mennä vähä vapaammi ku muut naapuruston lapset mut hyvin pärjättiin. 

21. Miten perheesi lomaili? 
Ei oikee lähetty koskaa mihinkää kauemmas, lähinnä Kuusamoon serkkujen luo tai Helsinkiin tai särkänniemeen tai johonkin. Kesälomat meni rattosasti kotona ja oltii rannal, Järvensyrjässä tosi paljon. 

22. Lempiruokaasi natiaisena oli?
Varmaanki iskän tekemä makaronilaatikko! Edelleen kyl kuuluu lemppareihin ;)

23. Tupakoitiinko teillä vielä sisätiloissa? 
Eiei

24. Mitä asioita pelkäsit? 
Öö ainaki siinä 6-8 -vuotiaana pelkäsin jos pimeessä kaapinovi oli auki, enkä koskaa uskaltanu astuu sängyn vieree tai kattoo sängyn alle. 

Ps. lapsuusajan lempparibiisi! 

4 kommenttia:

  1. haha, vähän tä oli kiva! :D Olin sulle salaa kateellinen siitä laulujutusta :<

    VastaaPoista
  2. hahaa :D no vähemmästäki, mun tähtihetki, <3 osaan sen salee vieläki ulkoo ! :D:D

    VastaaPoista
  3. voi vitsit noita vauva kuvia on NIIN ihana katella :)) oot tosi söpö♥

    VastaaPoista
  4. niinhä niitä on:) kiitti paljooon <3

    VastaaPoista